Bedrijfsnaam | PRAKTIJK VOOR REMEDIAL TEACHING DINJA PEETERS |
Adres |
Zandkuil 9
6071GN SWALMEN |
Telefoon | 06-45033522 |
Website | www.rtdinjapeeters.nl |
Als we de Engelse term Remedial Teaching gebruiken, bedoelen we herstellend leren. Het is een vorm van onderwijs die er op gericht is de specifieke leerproblemen van het kind zo goed mogelijk op te lossen. Daartoe moeten eerst die problemen precies in kaart worden gebracht, zodat het kind hulp kan worden aangeboden die precies op hem of haar is afgestemd. Uw kind krijgt individueel onderwijs op maat veelal met behulp van remedierende methodes op het gebied van technisch- en begrijpend lezen, spelling en rekenen en kan daardoor meestal, na een periode van extra hulp, weer meedoen met de klas. Ik ben Dinja Peeters. Ik heb ruim 12 jaar als docente Frans op de middelbare school gewerkt en ben in die periode, als vrijwilliger, in aanraking gekomen met kinderen die, op uiteenlopende gebieden, een leerachterstand hadden opgelopen. Dit heeft mijn interesse zodanig gewekt dat ik me wilde gaan verdiepen in het zoeken van oplossingen voor kinderen met een leerachterstand. Daartoe heb ik de post-HBO opleiding Remedial Teaching gevolgd aan de Hogeschool Fontys in Sittard (2005 2007). Naast mijn werk als lerares ben ik begonnen met het behandelen van kinderen op de basisschool. Ik merkte dat mijn passie toch vooral ligt bij het individueel behandelen van kinderen met leerproblemen en daarom heb ik in 2008 de stap gezet naar een eigen praktijk voor remedial teaching. Bij de aanmelding van uw kind (meestal telefonisch of per e-mail) maken we een afspraak voor het intakegesprek, dat kosteloos en vrijblijvend is. Tijdens het intakegesprek bekijken we samen wat precies de problemen zijn van uw kind en wat zijn of haar sterke kanten zijn. Ook werk ik altijd met relevante gegevens van school (gegevens van het leerlingvolgsysteem en het laatste schoolrapport). Indien nodig of wenselijk neem ik contact op met de leerkracht van uw kind. Een goede samenwerking tussen remedial teacher, ouders en school is erg belangrijk. Als we overgaan tot behandelen, zullen over het algemeen de eerste behandelsessies gebruikt worden om middels toetsen verder diagnostisch onderzoek te doen. Als het leerprobleem na de gesprekken met ouders, kind, eventueel de leerkracht en de uitslagen van de toetsen duidelijk is, stel ik een behandelplan op voor uw kind. We zullen gedurende een periode van 12 tot 15 weken werken volgens het behandelplan en daarna volgt dan een evaluatie. De behandeling kan dan eventueel verlengd worden met een aangepast behandelplan of afgesloten.