Bedrijven-index
(VOORTGEZET) SPECIAAL ONDERWIJS MYTYLSCHOOL ROOSENDAAL

Bedrijfsnaam

(VOORTGEZET) SPECIAAL ONDERWIJS MYTYLSCHOOL ROOSENDAAL

Adres

Gezellelaan 13
4707CC ROOSENDAAL

Telefoon

0165-558200

Website

De Mytylschool Roosendaal is sinds 1963 een begrip in het speciaal onderwijs in de regio West-Brabant. Zij heeft in deze veertig jaar niet alleen expertise opgebouwd in het bijzonder onderwijs, maar is ook het aanspreekpunt voor ambulante begeleiding en revalidatie van lichamelijk en meervoudig gehandicapte kinderen tot 18 jaar. De missie van de Mytylschool is: het geven van onderwijs, opvoeding en pedagogische begeleiding aan leerlingen met een chronische ziekte of lichamelijke of meervoudige handicap, al dan niet in combinatie met andere functionele beperkingen gelegenheid bieden aan leerlingen om zich via arbeidsorientatie te bekwamen in diverse werkzaamheden, waardoor zij op termijn kunnen deelnemen aan het (begeleid) arbeidsproces het verzorgen van ambulante begeleiding van leerlingen in het (speciale) basis- en voortgezet onderwijs het realiseren van een flexibele onderwijsinrichting het zeker stellen en vergroten van de kwaliteit van het onderwijs zoals dat door de school gegeven wordt Visie: Elk kind heeft recht op onderwijs. Elk kind moet via een ononderbroken leer- en ontwikkelingsproces, die kennis en vaardigheden kunnen verwerven die het nodig heeft om een zo zelfstandig mogelijk, sociaal en kritisch denkend mens te worden in een multiculturele samenleving. Elk kind heeft het recht een zo zelfstandig mogelijke plaats in de samenleving te bereiken. Elk kind heeft het recht op een zo groot mogelijke mate van zelfbepaling. Elk kind heeft het recht zich een reeel en positief zelfbeeld eigen te maken. Elk kind heeft ontwikkelingsmogelijkheden. Onze uitgangspunten en doelstellingen onderwijs zijn geformuleerd binnen het kader van de wet op de expertise centra artikel 11 lid 1,2 en 3. Uitgangspunten: Elk kind heeft ontwikkelingsmogelijkheden. Het kind staat centraal binnen de school. Er wordt op orthodidactische wijze gewerkt aan de gehele ontwikkeling van het kind in een positief pedagogisch klimaat, waarin uitgegaan wordt van de ind. mogelijkheden van elk kind. Er wordt gestreefd om de leerling op cognitief, motorisch, sociaal- emotioneel en praktisch gebied zich zo optimaal mogelijk te laten ontwikkelen. Er wordt ruimte geboden aan de verschillende godsdienstige en levensbeschouwelijke opvattingen, die er in onze samenleving bestaan. De leerling moet uiteindelijk zo zelfstandig en verantwoordelijk mogelijk functioneren in de maatschappij.

 
Kaart